piątek, 13 stycznia 2012

Różane pączki

Mimo, że mam swój ulubiony przepis na paczki to postanowiłam zrobić coś nowego, przepis znalazłam w takiej starej książce "Ciasta i ciasteczka". Pomyślałam sobie co to za twór te Różane pączki bo niestety przepis był bez zdjęcia, pączki okazały się bardzo smaczne, może troszkę za słodkie choć wszystkim smakowały, a swoją nazwę wzięły od pęknięć które powstają w trakcie smażenia.

Różane pączki

Składniki:
60 dag mąki
3 jajka
10 dag stopionego masła
1 szklanka cukru
2 cukry waniliowe
1 szczypta soli
1 szklanka ciepłego mleka
1 łyżka octu
5 dag drożdży
Dodatkowo:
Marmolada różana
smalec do smażenia
mąka do podsypywania
lukier lub cukier puder do dekoracji
Wykonanie:
W mleku z dodatkiem 1 łyżki mąki i 1 łyżki cukru rozpuścić drożdże i zostawić do wyrośnięcia. Do miski przesiać mąkę dodać do niej cukier i cukier waniliowy oraz sól, wymieszać na sucho, następnie dodać jajka, ocet i wyrośnięte drożdże, dokładnie wymieszać na koniec dodać przestudzony tłuszcz i wyrobić gładkie ciasto(ciasto jest luźno, ale odkleja się od ręki), odstawić do wyrośnięcia. Na stolnicę wysypać troszkę maki i wyłożyć na nią wyrośnięte ciasto, maczając dłonie w mące rozciągnąć ciasto na 1.5 cm placek, szklanką wyciąć krążki i na każdym umieścić porcję marmolady, zlepić pączki i zostawić do wyrośnięcia. W garnku rozgrzać odpowiednią ilość tłuszczu i smażyć pączki na złoty kolor, wkładając je do garnka miejscem sklejenia. Musicie mi uwierzyć na słowo bo zdjęcie tego nie oddaje, ale wszystkie pączki bardzo ładnie pękają i wyglądają jak mniej lub bardziej rozwinięte pączki róż. Usmażone pączki odsączyć z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku i ozdobić lukrem lub tylko posypać cukrem pudrem.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody