wtorek, 1 lipca 2014

Jagodzianki

Wszyscy jedzą teraz jagodzianki więc i u mnie nie mogło ich zabraknąć :) wyszły cudownie pyszne.


Jagodzianki

ciasto:
7 szklanek mąki pszennej
1 szklanka mleka
1 szklanka wody
3/4 szklanki cukru
4 jajka
10 dag margaryny
rozczyn drożdżowy:
1/2 szklanki mleka
6 łyżek mąki
4 łyżki cukru
8 dag drożdży
dodatkowo:
2 szklanki jagód
2 łyżki cukru
2 łyżki budyniu śmietankowego
wykonanie:
W ciepłym mleku rozpuścić drożdże dodać do nich cukier i mąkę, wymieszać i odstawić do wyrośnięcia.

Na ciasto przesiać mąkę  i wymieszać z cukrem dolać ciepłe mleko i wodę oraz wyrośnięte drożdże, następnie wbić 3 jajka i jedno żółtko, wszystko wymieszać robotem i po połączeniu wlać rozpuszczoną i przestudzoną margarynę, dokładnie wszystko wyrobić i odstawić do wyrośnięcia.

Jagody opłukać i dokładnie odsączyć z wody dodać do nich cukier i sypki budyń delikatnie wymieszać.

Wyrośnięte ciasto rozciągnąć na podsypanym mąka blacie i szklanka wyciąć krążki na każdym położyć po łyżeczce jagód i zlepić bułeczki.
Gotowe bułeczki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia po wierzchu posmarować pozostałym białkiem i odstawić jeszcze na 30 minut do podrośnięcia.
Piekarnik nagrzać do 180st i piec bułeczki około 20 minut.

Po upieczeniu można dodatkowo polać je lukrem i posypać jagodami, ale to nie jest konieczne bo same w sobie są pyszne.









7 komentarzy:

  1. mniam - wyglądają baaardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. omnomnomn.. nic więcej nie umiem napisać.. <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, ależ zazdroszczę Twoim domownikom:)) A ja nie wiem kiedy w końcu uda mi się wybrać na jagody:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie tylko mąż chodzi na jagody, gdyby nie on to też tylko przyszło by mi zazdrościć :)

      Usuń
  4. a moze jakies kruche ciasto z wisniami w twojego pomysłu?lubię to połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie widziałam na targu wiśni, ale jak się pojawia to pomyślimy :) na ten czas królują jagody :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody