sobota, 21 kwietnia 2012

Gofry, gofry

Gofry lubią chyba wszyscy, takie z bitą śmietanką lub dżemem to istny raj, a  takie na słono też są pyszniutkie. Ja znalazłam ten przepis jakiś czas temu w takim wyrywanym kalendarzu i podchodząc do niego bardzo nieśmiało postanowiłam spróbować, a efekt jest taki, że teraz jak tylko zostaną mi ziemniaczki z obiadu to na kolację są gofry na zmianę z bułeczkami :)

Gofry na słono

25 dag  gotowanych ziemniaków
2 jajka 
12 dag mąki 
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka mleka
2 łyżki masła 
1 szczypta soli
Wykonanie:

Ugotowane, zimne ziemniaki przecisnąć przez praskę lub skręcić przez maszynkę, ważne jest, aby były gładkie bez wyczuwalnych grudek mogą też być oczywiście ziemniaki które nam zostały z wcześniejszego obiadu. Masę ziemniaczaną wymieszać z żółtkami oraz mlekiem i stopionym masłem, mąkę z proszkiem do pieczenia przesiać i wymieszać solą, następnie połączyć z masą ziemniaczaną na koniec delikatnie połączyć z ubitymi na sztywno białkami. Nagrzać gofrownicę i delikatnie ją natłuścić przed wlaniem pierwszej porcji ciasta, smażyć gofry na złoty kolor. Takie gofry nadają się doskonale jako zastępstwo dla pieczywa na kanapki, moja córka nawet przykryła je serem i zapiekła jak zapiekankę.






2 komentarze:

  1. brzmi bardzo dobrze - nietypowo - czyli to co lubię - trzeba to przetestowac:)

    OdpowiedzUsuń
  2. gofry na ziemniakach są ciekawe bardzo.
    warto usunąć weryfikację słowną

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody