niedziela, 19 sierpnia 2012

Ciasto czekoladowe z malinkami

Ostatnio narobiło mi się tutaj sporo braków, ale już od dzisiaj obiecuję poprawę i wszystko nadrobię w najbliższym czasie. Goście wyjechali, a ja mam nadzieję, że te kilka dni spędzone w moim domu będą miło wspominać od strony kulinarnej, a ja zaczynam powolutku wklepywać przepisy w sieć, dzisiaj ciasto które po podaniu do kawy rozeszło się w tempie ekspresowym więc chyba było pyszne choć bardzo proste i szybkie w przygotowaniu.

Ciasto czekoladowe z malinkami

Ciasto:
6 jajek
1 szklanka mąki
1/2 szklanki kakao
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Masa śmietankowa:
1/2 litra śmietany 30%
20 dag białej czekolady
2 usztywniacze do bitej śmietany
Dodatkowo:
czekoladowe wiórki
1/2 szklanki kawy do nasączenia + 1 łyżka alkoholu
malinki

Wykonanie:
Białka wymieszać z dodatkiem 6 łyżek zimnej wody i szczypty soli, następnie ubić do uzyskania sztywnej piany, dodać do niej cukier i nadal ubijać, aż będzie biała i lśniąca. Żółtka dodać do ubitej bezy i bardzo ostrożnie wymieszać, mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i kakao oraz przesiać, następnie  delikatnie połączyć z jajkami. Ciasto wylać do prostokątnej formy wyłożonej papierem do pieczenia i piec do 30 min.
Masa śmietankowa:
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i przestudzić, ale uważać, aby ponownie nie zastygła.
Śmietanę ubić z dodatkiem usztywniaczy i do prawie już gotowej śmietany wlać płynną czekoladę, wszystko razem ubić do zgęstnienia.

Ciasto po upieczeniu i wystudzeniu, przeciąć na dwa lacki i nasączyć kawą wymieszaną z alkoholem na dolny placek wyłożyć 3/4 całej śmietany, posypać malinami i przykryć drugim plackiem, wierzch posmarować resztą śmietany, ozdobić czekoladowymi wiórkami i malinkami.






W malinowym raju

6 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody