piątek, 31 sierpnia 2012

Malinowo-czekoladowy sos do deserów

Wczoraj miałam mały problem z komputerem więc mnie tutaj nie było, ale dzisiaj jestem i mam coś pysznego. Zanim dodam przepis to pochwalę się jak wczoraj sama postanowiłam naprawić klawiaturę bo odmawiała mi współpracy w efekcie czego po odkręceniu śrubek z klawiatury zrobiły mi się puzzle:)
Jak już wspominałam malinki u mnie są taniutkie, więc troszkę ich nakupiłam i natworzyłam, ale dzisiaj popsuła się pogoda więc ceny skoczą w górę:(
Ten sos jest cudownym wspomnieniem lata w zimowe dni, zachowuje piękny zapach malin i ma "boski" smak, szczerze polecam jego zrobienie choć z porcji wychodzi bardzo malutko bo tylko 3 i 1/2 słoiczka więc trzeba zrobić dwa lub trzy razy, aby nacieszyć się nim dłużej.

Malinowo-czekoladowy sos do deserów

1/2 kg malin 
1 szklanka cukru 
1/2 żelfiksu 2:1 
15 dag białej czekolady 
Wykonanie:
 Malinki wymieszać z cukrem i żelfiksem, postawić na palniku i zagotować. Kiedy malinki zaczynają się gotować dodać połamaną w kostki czekoladę i delikatnie wymieszać. Malinek staramy się za często nie mieszać, aby wszystkie się nam nie rozpadły i trzymać na ogniu tylko do momentu zagotowania.
 Przygotować malutkie słoiczki i wlać do nich gorący sos, zakręcić i odstawić do wystudzenia, dla pewności słoiki odwrócić. 
Ja przechowuję w lodówce, ale można wynieść w chłodne miejsce.
  



Serniczek podany z sosem malinowo-czekoladowym

W malinowym raju

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody