niedziela, 26 sierpnia 2012

Ciasto śliwkowo-krówkowe

Może będę nudna z tym ciastem, ale co tam :) Narzekałam wcześniej na brak śliwek na moim drzewie i nikłe szanse na kulinarne szaleństwa, ale od czego są przyjaciele którzy potrafią zrobić piękny prezent i tak śliwki się suszą, zrobiłam kilka słoiczków na zimowe dni i oczywiście śliwkowe wypieki rządzą :) . Ciasto jest pyszne i proste, robiłam je już drugi raz i zawsze posypuje  herbatnikową kruszonką w nadziei, że zostanie na wierzchu, ale ona uparcie się topi w cieście więc jedząc ciasto natrafiamy na kruszonkę która dociera nawet na dno. Powiem jedno nawet z tymi "topielcami" ciasto znika jeszcze ciepłe :)

Ciasto śliwkowo-krówkowe

2 szklanki mąki 
1/2 szklanki cukru 
5 jajek 
5 łyżek oleju 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
Kruszonka: 
1 łyżka masła 
10 dkg herbatników 
Dodatkowo: 
około 1/2 kg śliwek węgierek 
3/4 puszki masy krówkowej
Wykonanie:
 Całe jajka ubić z cukrem do jajecznej piany ostrożnie wmieszać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia na koniec ostrożnie wlać olej. 
 Prostokątną formę wysmarować tłuszczem i wylać ciasto na wierzchu poukładać połówki śliwek z których usunęliśmy wcześniej pestki, a ich miejsce napełniliśmy masą krówkową. 
Pomiędzy śliwkami ułożyć pozostałą masę i posypać całość kruszonką. 
Piec około 40 min w temp. 150st.
 Kruszonka: 
 Herbatniki drobno rozkruszyć i wymieszać z masłem. Po upieczeniu ciasto dodatkowo posypać cukrem pudrem z dodatkiem kakao. 





1 komentarz:

  1. z ta masą krówkową wygląda kusząco ojj bardzo kusząco...zapisuję sobie to ciasto

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody