poniedziałek, 29 sierpnia 2016

Malinowa chmurka

Na początku roku dostałam od Pani Tereski kalendarz z jej przepisami i co miesiąc coś mnie z niego  kusi, każdego dnia budzę się rano i robiąc w kuchni kawę patrzę na te cuda wiszące na ścianie, patrzę dzień, patrzę dwa dni czy tydzień, aż w końcu robię :)
Przepis na to ciasto oczywiście pochodzi z tego kalendarza i korciło mnie prawie cały sierpień, więc  zrobiłam i dodaję do wydarzenia 





























Malinowa chmurka 

ciasto:
4 jajka
10 dag cukru
15 dag mąki tortowej
5 dag mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
masa śmietankowa:
500 ml śmietany 30 %
1 opakowanie żelatyny fiks
3 łyżki cukru pudru
dodatkowo:
2 pojemniczki malin około 40 dag razem
2 galaretki malinowe
10 dag białej czekolady
wykonanie:
Białka ubić na sztywno, w trakcie ubijania dosypywać cukier, następnie do sztywnej bezy z białek dodawać po jednym żółtku i mieszać na małych obrotach miksera.
Maki wymieszać z proszkiem do pieczenia i przesiać do masy jajecznej małymi porcjami i cały czas mieszając na małych obrotach. Ciasto przełożyć do  blaszki ( 33 cm na 22 cm)wyłożonej papierem do pieczenia i piec w temp. 180st około 30 minut.
Galaretki rozpuścić zgodnie z przepisem na opakowaniu i odstawić do wystudzenia.
Na upieczonym i wystudzonym cieście wysypać równo malinki i zalać je gęstniejącą galaretka malinową, odstawić do lodówki do zastygnięcia galaretki.
Żelatynę rozpuścić zgodnie z przepisem na opakowaniu i dodać ja do ubitej na sztywno śmietany z dodatkiem cukru pudru, przygotowana śmietanę wyłożyć na zastygnięta galaretkę i po wierzchu posypać wiórkami z białej czekolady, ponownie odstawić do zastygnięcia.


Malinowo było też:
Smaczne przepisy
Szóste niebo
Marcepanowy kącik
Ewusiowe smaki
Moje domowe kucharzenie 
Moje wypieki i nie tylko
oraz https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1679566542365448&id=1639056693083100&hc_location=ufi 

7 komentarzy:

  1. Iwonko, pyszne ciasto :) Idealnie wpasowuje się w jakże gorący klimat kończącego się lata :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda przepysznie! A i kubek ze zdjęcia mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana wspaniałe ciasto, z pewnością jest pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi być smaczne takie ciasto. No i pięknie wygląda kawiarka, aż czuje się aromat kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, zjadałabym kawałek..pysznie wygląda i kusi.Dzięki za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe ciasto Iwonko. Z chęcią bym się wprosiła na nie z kawą. ;) Dziękuję za wspólne pieczenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję wszystkim za miłe słowa, a ciasto było przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody