czwartek, 17 stycznia 2013

Smażone obwarzanki

Czekam na znajomych i zamiast ciasta do kawy jak przystało na karnawał zrobiłam smażone słodkości, właśnie skończyłam smażyć i nie wiem jak smakują zimne, ale myślę, że będą ok bo pachną cudnie i na ciepło są pyszne.
Przepis ze starej i sprawdzonej książeczki " Świąteczne słodkości"

18 styczeń
Pierwszy raz zrobiłam takie obwarzanki wiec nie wiedziałam jak wyglądają na drugi dzień   z ciekawości zostawiłam do dzisiaj kawałek, a kawałek dlatego, że wyszły mi bardzo duże i przed podaniem pokroiłam je na trzy część. No więc dzisiaj było widać, że nie są świeże  i pod twardawą skórką kryło się mięciutkie i nadal smaczne wnętrze, czyli nadają się kiedyś  do powtórzenia.

Smażone obwarzanki              

5.1/2 szklanki mąki pszennej 
2 szklanki mleka 
1/2 szklanki cukru 
5 dag drożdży 
10 dag stopionego masła  
5 żółtek 
1\4 łyżeczki soli 
1 łyżka spirytusu 
Dodatkowo:  
olej do smażenia 
marmolada różana 

Wykonanie:
 Mleko podgrzać i rozpuścić w nim drożdże, następnie dodać 1 szklankę mąki i cukier, wymieszać po czym zostawić do wyrośnięcia.
Pozostała mąkę wymieszać z solą dodać do niej wyrośnięte drożdże, żółtka oraz stopione i przestudzone masło, wyrobić gładkie ciasto które odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Stolnice posypać mąką i rozciągnąć na niej wyrośnięte ciasto, następnie pociąć pociąć je na paski 7cm na 25 cm i na środku każdego ułożyć pasek z marmolady, zlepić na środku i delikatnie wałkując wałeczek naciągać z wałeczka uformować precle lub tak jak ja coś w rodzaju obwarzanka, gotowe obwarzanki zostawić jeszcze na kilka minut do podrośnięcia.
W wysokim rondlu rozgrzać olej( ja miałam pół na pół ze smalcem) i w gorącym tłuszczu smażyć obwarzanki na złoty kolor.
 Po usmażeniu odsączyć z nadmiaru tłuszczu, polać lukrem lub posypać cukrem pudrem.




2 komentarze:

  1. nigdy nie jadłam, ale muszą być pyszne do kawki czy herbaty ;)
    pozdrawiam,
    szana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wczoraj tez miałam okazję pierwszy raz spróbować i były ok :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody