poniedziałek, 7 stycznia 2013

Czekoladowe ciasteczka z białą pianką

Mówią, że jak szaleć to szaleć i dzisiaj właśnie ja tak zaszalałam robiąc te ciasteczka. Powód ku temu szaleństwu był ogromny bo dół jaki dzisiaj miałam wymagał solidnego materiału do jego zasypania gdyż byle herbatnik by nie pomógł.
Ciasteczka są kruche i słodkie, a biała czekolada na nich działa cuda :)

Czekoladowe ciasteczka z białą pianką                

Ciasto: 
20 dkg margaryny 
20 dag cukru 
30 dag mąki
3 łyżki kakao 
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
Biała pianka: 
2 żółtka 
15 dag cukru pudru 
1 łyżka soku z cytryny 
8 dag białej bąbelkowej czekolady
Wykonanie:
 Margarynę posiekać z cukrem, dodać mąkę wymieszana z proszkiem i kakao, zagnieść szybko kruche ciasto które schłodzić minimum 1 godz w lodówce, następnie rozwałkować na lekko podsypanej mąką stolnicy i foremką wyciąć ciasteczka.
 Ułożyć je na natłuszczonej blaszce. Piec około 10 min w temp. 180st.



 Pianka:
 Żółtka ( jajka wcześniej sparzyć) utrzeć z cukrem pudrem na puszysty krem na koniec ucierania dodać sok z cytryny( żółtka po utarciu wyglądają jakby urosły w misce)
 Białą czekoladę posiekać i połączyć z utartą masą żółtkowa.

 Zimne ciasteczka ułożyć i po wierzchu posmarować masą, zostawić do wyschnięcia.




2 komentarze:

  1. Biała czekolada to dla mnie najpyszniejszy słodycz świata;) Musiałabym kiedyś zrobić takie ciasteczka:)

    http://z-kazdym-dniem-piekniejsza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam co prawda są strasznie słodkie i nieziemsko pyszne.
      Pozdrawiam,

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody