piątek, 3 maja 2019

Ciasto z rabarbarem i kruszonką

Pierwszy rabarbar i pierwsze ciasto w tym sezonie, prosto, szybko, smacznie.





























Ciasto z rabarbarem i kruszonką

ciasto:
25 dag margaryny
3 szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 jajka
warstwa jabłkowa:
70 dag jabłek
3 łyżki cukru
1 łyżka masła
1 łyżeczka soku z cytryny
2 łyżki kaszy manny
kruszonka:
12 dag masła
10 dag cukru
19 dag mąki pszennej
dodatkowo:
około 80 dag rabarbaru
3 łyżki cukru
wykonanie:
 Rabarbar obrać, pokroić na mniejsze kawałki, wymieszać z 3 łyżkami cukru i większa szczypta soli, odstawić na kilka minut.

Warstwa jabłkowa:
Jabłka obrać, zetrzeć na tarce, wymieszać z sokiem cytrynowym i cukrem, przesmażyć chwilkę na maśle ( nie rozgotować), odstawić do przestudzenia i wymieszać z kaszą manną.

 Kruszonka:
 Stopić masło przeznaczone na kruszonkę i przestudzić, mąkę wymieszać z cukrem, wlać płynne masło, wymieszać do momentu połączenia się składników i powstania wilgotnej kruszonki.

Ciasto:
Zimną margarynę posiekać z cukrem i szczyptą soli, dodać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, następnie dodać jajka i zagnieść ciasto.

  Formę ( 33 cm na 22 cm) wysmarować masłem i wysypać bułka tartą, następnie dno wyłożyć ciastem, przestudzoną masę jabłkową rozsmarować na cieście i posypać odsączonym z soku rabarbarem oraz kruszonką.
Piec w temp. 180 st około 50 minut, przed podaniem można dodatkowo posypać cukrem pudrem. 





5 komentarzy:

  1. Ja parę chwil temu wyjęłam z piekarnika drożdżowe z rabarbarem :) Widzę, że razem otwarłyśmy sezon rabarbarowy hihi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam zrobić drożdżowy bo to mój ulubiony :) ale reszta rodziny nie podziela mojej miłości do tego ciasta :)

      Usuń
  2. Maliny, jabłka, kruszonka..wszystko co najlepsze wczesnym "latem" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo nam posmakowało .Piekę je juz po raz trzeci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i dziękuję za wypróbowanie przepisu :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody