środa, 8 marca 2017

Bułka kukurydziana

Bułka najlepiej smakuje tylko z samym masłem i jest bardzo prosta w przygotowaniu.




Bułka kukurydziana

210 gram mąki kukurydzianej
600 gram mąki pszennej chlebowej typ750
800 gram mąki pszennej typ 450
350 ml mleka
100 ml śmietany 30%
600 ml wody
5 dag drożdży
1 łyżka cukru
2 łyżki soli
3 łyżki oliwy z oliwek
1 puszka kukurydzy
wykonanie:
Mleko podgrzać i wymieszać ze śmietaną, następnie dodać drożdże z  cukrem, wymieszać i odstawić na kilka minut.  Mąki wymieszać razem, dodać sól, wlać wodę, oliwę i drożdże. Ciasto dokładnie wymieszać ( najmniej 5 minut) ja robię wszystko robotem z końcówką haka, na koniec dodać odsączone z zalewy ziarna kukurydzy i delikatnie wymieszać.  Ciasto odstawić do wyrośnięcia.
Dwie długie formy keksowe  wysmarować dokładnie masłem i wysypać otrębami, następnie przełożyć ciasto po wierzchu posmarować wodą i posypać otrębami, odstawić do ponownego wyrośnięcia. Piec w temp. 200st około 45 minut, najlepiej smakuje z samym masłem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody