środa, 28 listopada 2012

Ciasto z cynamonową kruszonką

Dzisiaj pyszne ciasto z obłędnie pachnącą kruszonką i troszkę, a możne  więcej jak troszkę chwalenia:), mam nadzieję, że to chwalenie będzie mi wybaczone:)

Ciasto z cynamonową kruszonką   

Ciasto: 
2 szklanki mąki 
1/2 szklanki margaryny 
1/2 szklanki cukru 
2 jajka 
1.5 łyżeczki proszku do pieczenia 
Warstwa jabłkowa: 
70 dag jabłek po obraniu 
1/2 opakowania budyniu śmietankowego 
1 łyżeczka cynamonu 
4 łyżki cukru 
Kruszonka: 
9 dag margaryny 
1 szklanka mąki 
3/4 szklanki cukru 
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
1 łyżeczka cynamonu 
Wykonanie:
 Margarynę posiekać z cukrem, dodać jajka oraz przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, zagnieść z tego kruche ciasto i schłodzić najmniej 1 godz.
Schłodzonym ciastem wyłożyć do prostokątnej blaszki (33cm na 22 cm) na nim wyłożyć warstwę z jabłek.
Jabłka obrać i pokroić w plasterki, następnie wymieszać z budyniem, cukrem i cynamonem.

Kruszonka:
Zimną margarynę zagnieść z sypki składnikami do uzyskania sypkiej kruszonki( z wyglądu przypomina taką posypkę nie tradycyjną kruszonkę ) Na wyłożone jabłka wysypać całą cynamonową kruszonkę.

Ciasto piec około 50 min w temp. 180 st.
Ciasto samo w sobie jest pyszne, ale można podać je polane tak jak ja kwaśną śmietaną.



Było ciasto, a teraz chwalenie :) tutaj w pięknej bajce o małych sówkach są rysunki mojej Emilki i Hani.


1 komentarz:

  1. Ciasto jak zwykle wygląda smakowicie.
    I gratuluję takiej zdolnej pociechy.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody