wtorek, 6 listopada 2012

Babeczki z ryżu

Została mi taka reszta ryżu i nie bardzo wiedziałam co z nią zrobić, popijając kawkę z moją nastolatką zrobiłyśmy taką małą burzę mózgów i wymyśliłyśmy taki oto deser niby tylko zwykły ryż z jabłkami, ale nieskromnie powiem, że był to najlepszy  jaki jadłam do tej pory:)

Babeczki z ryżu 
  
Ciasto ryżowe: 
1 szklanka ryżu
2 żółtka 
2 łyżki cukru 
3 łyżki mąki 
1 łyżeczka cynamonu 
1/4 szklanki posiekanych orzechów  
Nadzienie jabłkowe: 
10 średniej wielkości jabłek 
3 łyżki cukru 
1 łyżka soku z cytryny 
1 łyżeczka cynamonu 

Dodatkowo: 
2 białka  
2 łyżki cukru 
1 łyżka proszku budyniowego ja miałam śmietankowy  
orzeszki do posypania
Wykonanie:
 Ryż ugotować i wystudzić do zimnego ryżu dodać żółtka, cukier, mąkę oraz cynamon i drobno posiekane orzechy ja miałam włoskie, dokładnie wszystko wymieszać.
 Masą ryżową napełnić małe foremki do babeczek w taki sposób, aby ryż był na dnie i bokach, a w środku było miejsce na nadzienie. 
Nadzienie: 
Jabłka obrać i pokroić w niewielka kostkę, dodać do nich sok z cytryny, cukier i cynamon, wymieszać. Postawić na gazie i tylko potrząsając garnkiem jabłka zagotować. 
Przygotowanym nadzieniem napełnić foremki z ryżem.
 Białka ubić na sztywno z dodatkiem 2 łyżek zimnej wody i szczypty soli na koniec dodać cukier i ubić na bezę którą delikatnie wymieszać z proszkiem budyniowym.
Przygotowaną bezą posmarować wierzch babeczek, a na nią posypać niewielką ilość posiekanych orzeszków.
 Deser wstawić do nagrzanego piekarnika do 190st i zapiekać 25-30 min. Podawać gorący.










5 komentarzy:

  1. ciekawe babeczki,lubię takie szybkie przekąski z owocami.U mnie dzisiaj pieką się serniczki wg.przepisu Okrasy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię coś takiego, a takie serniczki to musi być coś pysznego:)

      Usuń
  2. Kolejna smakowicie wyglądająca, konkursowa propozycja, bardzo się cieszę. Dziękuję za zgłoszenia :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody