niedziela, 18 listopada 2012

Ala bajaderka na waflach

Ponoć dobry zakalec to jest na palec mój zakalec w babce był chyba na dwa lub trzy palce. Babka normalnie wychodzi zawsze pyszne, ale teraz miała pewne przygody i skończyło się tak jak się skończyło. Szkoda mi było wywalić taką babeczkę więc część na ciepło zjadł mąż bo on jest z tych co lubią ciepłe zakalce, a to co zostało wykorzystałam do zrobienia takiego słodkiego deseru troszkę przypominającego bajaderkę i bardzo smacznego.


 Ala bajaderka na waflach

30 dag upieczonego ciasta babkowego lub biszkoptowego
25 dag serka śmietankowego
3 czubate łyżki nutelli
10 dag rodzynek
1 szklanka posiekanych orzechów włoskich
2 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej
1/2 szklanki gorącej herbaty+kilka kropli aromatu rumowego
2 łyżki rumu
Dodatkowo:
3 suche wafle- andruty
1/2 słoika nutelli
1/2 słoika dżemu z czarnej porzeczki
Wykonanie: 
 Serek śmietankowy utrzeć z 3 łyżkami nutelli dodać do niego rozkruszone ciasto ja wykorzystałam resztki babki, posiekane orzechy, skórkę pomarańczową oraz odsączone rodzynki wcześniej namoczone w herbacie z dodatkiem aromatu rumowego, dokładnie wszystko wymieszać i na koniec dodać rum.

 Wafel posmarować połową nutelli przykryć drugim i na nim rozsmarować połowę dżemu, wyłożyć całą masę z ciasta i bakali na niej rozsmarować resztę dżemu i przykryć trzecim suchym waflem na deser położyć deseczkę i obciążyć, odstawić do lodówki na kilka godzin. 
Przed podaniem posmarować resztą nutelli i ozdobić.





4 komentarze:

  1. Trochę jak nugat przez to włożenie masy między wafle :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jednak i zakalec może się przydać:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł,ty nawet z zakalca wyczarujesz cuda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przyznać, że zakalec w tym wydaniu był całkiem fajny.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody