wtorek, 27 listopada 2012

Ciasteczka

Wreszcie znalazła się odpowiednia chwila i zapiszę dzisiaj przepis na pyszne ciasteczka które były u mnie w sobotę, przepis na te ciasteczka zaproponowała strona marki Kenwood i bardzo dobrze bo sama bym się za nie nigdy nie zabrała, a tak wiem do czego można wykorzystać wodę różaną :)
Zrobiłam je z 1/4 porcji ciasta z oryginalnego przepisu, a i tak wyszło ich sporo.

Ciasteczka Kurabiedes             

25 dag masła 
1/2 opakowania cukru waniliowego 
1 żółtko 
35 ml koniaku 
5 dag cukru pudru 
12,5 dag posiekanych migdałów 
1/2 kg mąki pszennej 
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
Dodatkowo:
woda różana 
cukier puder do posypania

 
Wykonanie:
 Masło utrzeć z cukrem pudrem i cukrem waniliowym na gładki krem, następnie dodać żółtko, koniak, posiekane migdały oraz przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, zagnieść ciasto.
 Ciasteczka można wycinać foremką ja jednak odrywałam porcję ciasta, uformowałam kuleczkę i lekko ją spłaszczyłam.

 Ciasteczka ułożyć na natłuszczonej blaszce i piec w temp. 160st około 20 min.
 Po upieczeniu ciastka nasączyć wodą różaną i posypać sporą ilością cukru pudru.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody