sobota, 21 czerwca 2014

Domowa kiełbaska

Kiełbasa wykonana w domu nie ma sobie równych i zdecydowanie jest najlepsza.


Domowa kiełbaska

2 kg boczku
6 kg mieszanego mięsa wieprzowego u mnie łopatka i karkówka choć im więcej gatunków tym lepiej.
10 dag soli peklowej
15 dag pieprzu świeżo zmielonego
10 dag rozgniecionego ziaren ziela angielskiego
5 dag gorczycy
1 duża główka czosnku
2 szklanki bulionu ugotowanego na kościach 
dodatkowo:
jelita cienkie
wykonanie:
Boczek i mięso pociąć  w kostkę, natrzeć solą oraz pieprzem i zostawić na dwa dni w lodówce. Po tym czasie mięso skręcić na najgrubszych oczkach maszynki do mielenia mięsa dodać posiekany drobno czosnek, ziele angielskie i gorczycę, dolać bulion i dokładnie wyrobić masę mięsną. Mięso po wymieszaniu odstawić jeszcze raz do lodówki na 24 godziny po tym czasie spróbować i ewentualnie doprawić solą lub pieprzem ( surowe mięso ma być wyraźnie słone i pieprzne) .
Jelita opłukać z nadmiaru soli i przy pomocy specjalnej nakładki na maszynce napełnić je dość luźno masą mięsną,
następnie podzielić na pętka
i rozwiesić, aby obeschło ja rozwieszam na takim kiju jak do miotły :)
Po obsuszeniu dość długo wędzić w wędzarni,
nasza wisiała w dymie ponad 7 godzin.


9 komentarzy:

  1. O rany! jak ja uwielbiam taką domową kiełbaskę :) Aż ślinka cieknie na widok takiej wędlinki :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. to teraz poszalałaś :) ale aż mi zapachniało tym dymkiem :) póki co popijam wodę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajowo, chcę mieć wędzarkę na ogrodzie :) U mnie wisi na kiju swojska polska kiełbasa i sie suszy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm, rewelacja!! My za tydzień planujemy domową produkcję;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Taka kiełbasa wymaga od nas nakładu czasu, pracy i finansów, ale warto bo jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow podziwiam :) zjadlabym taka !

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam. W innym przepisie "jałowcowo-czosnkowa" podajesz 4dag soli na 8kg masy. Tu 10dag tez na 8kg. Ile w końcu na 1kg ma byc peklo.??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na opakowaniu soli jest zawsze podana zalecana ilość na kg mięsa,więc trzeba sobie przeliczyć.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody