czwartek, 26 lutego 2015

Domowa wędlina

Stanęłam w sklepie i patrzę w ladę z wędlinami i widzę całe mnóstwo cienkich i grubych kiełbas, szynki takie i szynki takie, ale jakoś nic mnie nie urzekło.
Dawno nie robiłam nic domowego więc kupiłam kawałek mięsa i zrobiłam domową, pyszną i pachnącą wędlinkę do chleba która się powinna nazywać " łopatkowa"


Domowa wędlina 

1,5 kg mięsa z łopatki wieprzowej
3 dag peklosoli
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka mielonego pieprzu
1 łyżeczka cukru pudru
1 łyżeczka zelatyny
150 ml wody
wykonanie:
Mięso umyć i osuszyć następnie pokroić w miarę najmniejszą kostkę i wymieszać z solą, odstawić do lodówki na około godzinkę po tym czasie dodać do mięsa drobno posiekany czosnek, pieprz, cukier i żelatynę dolać wodę i dokładnie wszystko wymieszać.
Do szynkowaru włożyć woreczek i napełnić go masą mięsną dokładnie ją ubijając, zakręcić woreczek i zamknąć szynkowar i odstawić do lodówki na 24 godziny.
W wysokim garnku zagotować wodę i do gorącej wstawić szynkowar, gotować 2 godziny w temp. 80 st po tym czasie wystudzić i wstawić na kolejne 12  godzin do lodówki, aby całość zastygła i się dokładnie związała.



6 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody