środa, 1 lutego 2012

Rozgrzewająca herbatka

Za oknami zima z mrozem u mnie co prawda bez śniegu, ale i bez niego jest bardzo zimno. W długie zimowe wieczory najlepiej rozgrzać się kubkiem gorącej herbaty i choć pułki w sklepach pełne są różnych gatunków i smaków ja lubię taką swoją ulubioną mieszankę.

Rozgrzewająca herbatka

 Składniki:
15 plasterków suszonych jabłek
10 sztuk goździków
1/2-1 łyżeczki cynamonu
biała liściasta herbata około 2 łyżek
Wykonanie:
Suszone jabłka pokroić w drobną kostkę i przełożyć do miseczki, dosypać herbatę i zmielone goździki (ja je rozgniotłam i drobniutko posiekałam, a nawet można powiedzieć roztarłam), dodać do tego cynamon,
dokładnie wymieszać i wsypać po dwie łyżeczki do małych woreczków i takie paczuszki zapakować do puszki lub całą herbatę wsypać do pojemniczka. 2 łyżeczki mieszanki zalać w szklance gorącą wodą, przykryć i pozwolić herbacie się zaparzyć, słodzić miodem lub cukrem. Zapach cynamonu i jabłek sam w sobie bez próbowania herbaty rozgrzewa :)









4 komentarze:

  1. Uwielbiam taką herbatkę, szczególnie w taki dni jak ostatnio... Bardzo rozgrzewająca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny pomysł i pyszna kompozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. sprawiasz, że i ja marzę o takiej herbatce. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest mi bardzo miło bo dzisiaj to chyba większość marzy o ciepełku :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody