czwartek, 16 lutego 2012

Pączki

Dzisiaj tłusty czwartek więc musi być tłusto i oczywiście pączkowo ja zaszalałam i zrobiłam, aż dwa gatunki pączków. Jedne z mojego ulubionego przepisu na zimno i drugie z przepisu na starej ulotce Biedronki.  Wszystkie są bardzo smaczne, ale ja jednak zdania o swoim ukochanym przepisie nie zmieniam bo jednak jest bardzo łatwy i stosunkowo tani.


Moje ulubione pączki wyrastające na zimno.

1 kg mąki pszennej
2 szklanki mleka
25 dag margaryny
4 jajka
5 łyżek cukru
1 cukier waniliowy
1 szczypta soli
10 dag drożdży
3 łyżki spirytusu lub wódki
dowolna marmolada
cukier puder do posypania
do smażenia smalec lub olej
Wykonanie:
 Całe jajka ubić z cukrem, cały czas ucierając ręcznym robotem dodać miękką margarynę,masa wygląda jak zważona, ale proszę się tym nie przejmować. Do utartych jajek z margaryną dodać przesianą mąkę i sól, alkohol oraz rozpuszczone w zimnym mleku drożdże. Wyrabiamy ręcznie ciasto tak około 5 min, nawet po wyrobieniu ciasto jest troszkę klejące, ale łatwo odkleja się od ręki. Miskę z ciastem wstawiamy do większej napełnionej bardzo zimną wodą (woda ma nam się nie przelewać do ciasta)i zostawiamy do wyrośnięcia. Stolnicę posypać mąką i delikatnie rozciągnąć na niej ciasto dłońmi posmarowanymi mąką na placek do 2 cm grubości. Szklanką wycinamy krążki na co drugi nakładamy porcję marmolady, przykrywamy drugim krążkiem i zlepiamy brzegi, nadając kształt pączka,gotowe pączki zostawiamy do wyrośnięcia, ale nie za długo. Paczki smażymy w gorącym tłuszczu, ja robię to we frytkownicy i ponoć najlepsza temp tłuszczu to 175st. Osączone z tłuszczu polukrować lub tylko posypać cukrem pudrem . Z tej porcji mi wychodzi od 25 do 27 średniej wielkości pączków 














 Pączki luksusowe

1/2 kg mąki
100 ml mleka
1 szklanka śmietany 30%
8 jajek
2 łyżki spirytusu
10 dag cukru
1 cukier waniliowy
15 dag masła
7 dag drożdży
szczypta soli
Dodatkowo:
marmolada
smalec  lub olej
Wykonanie:
 W ciepłym mleku rozpuścić drożdże z 1 łyżką cukru i 1 łyżką mąki, odstawić do podrośnięcia. Mąkę przesiać do miski, dodać sól, żółtka utarte z cukrem, podgrzaną delikatnie śmietanę oraz wyrośnięty rozczyn, wszystko wymieszać i dopiero dodać stopione oraz przestudzone masło i na koniec spirytus, wyrobić gładkie ciasto (trwało to dość długo). Kiedy ciasto wyrośnie wyjąć je na podsypaną mąką stolnicę i delikatnie rozciągnąć, szklanką wyciąć krążki nadziać je porcją marmolady i zlepić pączki które jeszcze raz muszą wyrosnąć. Wyrośnięte pączki smażyć na smalcu do uzyskania złotego koloru po osączeniu z nadmiaru tłuszczu polukrować lub tylko posypać cukrem pudrem









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody