niedziela, 26 lutego 2012

Naleśniki z kruszonką

Już wspominałam wcześniej, że naleśniki to jest to co moje tygryski lubią :)
Dzisiejsza kolacja też bardzo im smakowała po naleśnikach został tylko zapach:)

Zapiekane naleśniki z kruszonką

naleśniki:
35 dag mąki
2 łyżki masła
2 jajka
szczypta soli
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 szklanki mleka
1 szklanka wody mineralnej
Masa serowa:
1/2 kg białego sera
2 jajka
cukier
2 jabłka
5 dag rodzynek
Kruszonka:
5 dag zimnego masła
1 szczypta proszku do pieczenia
3 łyżki cukru
3 łyżki mąki
3 łyżki otrąb pszennych
Dodatkowo:
rodzynki
masło
Wykonanie:
Masło stopić i ostudzić. Do przesianej mąki dodać sól, proszek do pieczenia oraz jajka i zimny tłuszcz , miksować z dodatkiem mleka i wody do uzyskania gładkiego ciasta, usmażyć chrupiące i troszkę grubsze naleśniki. 
Masa serowa:
 Ser utrzeć z cukrem ( cukier dodajemy do swojego smaku ja dałam 4 łyżki) i 1 jajkiem oraz 1 żółtkiem, dodać jabłka pokrojone w kostkę i rodzynki, dokładnie wymieszać. 
Kruszonka:
 Wszystkie składniki na kruszonkę dokładnie rozcierać palcami, aż wszystkie składniki się połączą i dadzą nam kruszonkę. 


 Na środku naleśnika ułożyć porcję sera i zwinąć w ruloniki. 


 Formę do zapiekania wysmarować masłem, ułożyć w niej naleśniki, posmarować lekko ubitym białkiem, posypać kruszonką i rodzynkami. Zapiekać naleśniki w temp. 200 st kilka minut, aż naleśniki się zrumienią. Podawać gorące, można dodatkowo delikatnie posypać cukrem pudrem, ale to nie jest konieczne. 











3 komentarze:

  1. a właśnie wracając do domu chodziło mi po głowie "może jakieś naleśniki?" i proszę, przepis jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zasmażki brakuje.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody