wtorek, 7 lutego 2012

Ciasteczka z kremem karmelowym

U mnie musi być coś słodkiego do kawy, dlatego jedno się kończy, a ja już myślę co tu zrobić. Czasami mam pustkę w głowie i idę na łatwiznę czyli robię coś sprawdzonego i łatwego, te malutkie ptysie właśnie do takich awaryjnych słodkości należą. Są łatwe, tanie i zawsze się udają ba nawet bez kremu są pyszne :)

Ciasteczka z kremem karmelowym

Ciasto:
4 łyżki masła
1/2 łyżeczki cukru
1/2 łyżeczki soli
1/4 szklanki mąki
2 jajka
Krem:
1 budyń karmelowy
1.5 szklanki mleka
2 łyżki masła
10 dag startej mlecznej czekolady
cukier puder do posypania
Wykonanie:
W garnku stopić masło z cukrem i solą oraz 1/2 szklanki wody, zagotować i dodać do tego mąkę i trzymając na ogniu mieszać, aż całość będzie szklista, następnie wystudzić. Do zimnej masy dodać jajka i dokładnie ubić najlepiej przy użyciu robota. Gładkie ciasto przełożyć do rękawa z końcówką gwiazdki i na wysmarowaną tłuszczem blaszkę wyciskać małe ciasteczka. 
Piec w temp. 200st około 15 min.
Krem:
Budyń ugotować jak tradycyjnie tylko na mniejszej ilości mleka (jeśli mamy budyń bez cukru to dodać do niego cukier)do gorącego budyniu dodać masło i mieszać, aż się rozpuści, kiedy masło już się połączy z budyniem to całość wystudzić i kiedy będzie zimne połączyć z czekoladą Zimne ciasteczka ostrożnie przeciąć ostrym nożem i napełnić kremem, przykryć górą i posypać cukrem pudrem.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody