środa, 6 lutego 2019

Oponki z ciasta parzonego z cytrynowym lukrem

Miały być gniazdka jaz cukierni, ale moja tylka z gwiazdką okazała się zbyt mała i w efekcie końcowym musiałam  ciasto wyciskać z worka cukierniczego przez co po usmażeniu mam oponki :) tylko bez sera :)





























Oponki z ciasta parzonego z cytrynowym lukrem

ciasto:
1 szklanka wody ( 250 ml)
75 gram masła
180 gram mąki pszennej
3 jajka
1 łyżka spirytusu
kilka kropli aromatu pomarańczowego lub cytrynowego 
lukier:
1 szklanka cukru pudru
sok z cytryny
dodatkowo:
olej do smażenia
wykonanie:
Wodę zagotować z masłem oraz szczyptą soli do gotującej się wody dodać przesianą mąkę i energicznie mieszać do uzyskania jednolitego ciasta, następnie zdejmujemy garnek z ognia.
Po około 5 minutach od zdjęcia garnka z palnika dolewamy spirytus i aromat, mieszamy, teraz dodajemy po jednym jajku cały czas mieszając ciasto najlepiej przy pomocy miksera. Kiedy ciasto dokładnie się połączy zostawiamy je do przestudzenia.
Papier do pieczenia tniemy na nieduże kwadraty, ciasto przekładamy do foliowego worka cukierniczego i odcinamy końcówkę, wyciskamy kółeczka z ciasta na każdym kwadracie papieru.
Olej rozgrzewamy do temp. około 180 st i delikatnie zdejmujemy kółeczka z papieru, wkładamy na rozgrzany olej i smażymy na złoty kolor z dwóch stron.
Usmażone oponki odsączamy z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku.
Cukier puder ucieramy z sokiem wyciśniętym z cytryny ( soku dodajemy tyle, aby uzyskać troszkę gęstszy lukier), przestudzone oponki maczamy z jednej strony w lukrze i pozwalamy, aby nadmiar lukru ściekł, odkładamy na papier do zastygnięcia lukru.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody