niedziela, 5 sierpnia 2018

Cukinia nadziewana kaszą, mięsem i warzywami

Obowiązkowa niedzielna pozycja w moim domu to oczywiście rosół, dzisiaj postanowiłam jednak złamać z tradycją i na obiad była cukinia. 30 minut w kuchni, potem całość do piekarnika, a ja przed telewizorek i  zanim piekarnik zakomunikował koniec czasu pracy obiad miałam gotowy.


Cukinia nadziewana kaszą, mięsem i warzywami 

farsz:
50 dag mięsa mielonego wieprzowego
40 dag cukinii
1 woreczek ugotowanej kaszy gryczanej
1 średnia marchew
1/2 czerwonej papryki
1 cebula
1 łyżka oleju
przyprawy
dodatkowo:
1 puszka krojonych pomidorów
3 średniej wielkości cukinie
wykonanie:
Cukinię, paprykę i cebulę  do farszu pokroić w drobną kostkę, marchew pokroić w cienkie  plasterki.
Na patelni podgrzać olej i lekko zrumienić na nim cebulę, następnie dodać marchewkę, posypać delikatnie solą oraz czarnym pieprzem i wszystko razem smażyć kilka minut.
Do ugotowanej kaszy dodać mięso mielone, pokrojoną cukinię, paprykę oraz marchewkę z cebulką, doprawić do smaku 1 łyżeczka pieprzu ziołowego, niewielka ilością pieprzu czarnego oraz solą ( około 1 łyżeczki), dokładnie wymieszać.
Cukinie przeciąć wzdłuż, wydrążyć środek ( ja dodatkowo obrałam bo miała wyjątkowo twardą skórkę), połówki cukinii ułożyć na blaszce posypać pieprzem oraz solą ( i mnie sól zastąpiła jarzynka) i napełnić farszem.
Pomidory razem z sokiem przelać do miski, dolać 1 szklankę wody, doprawić solą, pieprzem, szczyptą cukru oraz suszoną bazylią i wlać na blaszkę.
Blaszkę przykryć folią aluminiową i wstawić na 35-40 minut do piekarnika nagrzanego do 200 st pod koniec pieczenia zdjąć folię.





1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody