niedziela, 15 października 2017

Dyniowe ciasto z orzechową kruszonką

W internecie jest sporo stron z przepisami i pewnie większość z nas ma swoje ulubione, ale są też takie miejsca co czasami lepiej omijać szerokim łukiem jeśli człowiek chce zostać przy zdrowych zmysłach :) Jednym z takich miejsc dla mnie jest Mała Cukierenka i czasami mam ochotę przestać ją obserwować bo za każdym razem jak tam zaglądam do boli mnie głowa, a moje ślinianki intensywniej pracują :)
Dzisiaj mam ciasto właśnie z tej strony i jest przepyszne, podmieniłam rodzynki na żurawinę, a migdały na moje ulubione orzechy i wyszło cudnie.  W głowie pojawił się nawet plan, że to ciasto zastąpi nam piernika na świątecznym stole, ale to się jeszcze zobaczy :)





























Ciasto dyniowe z kruszonką 

ciasto:
2 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka sody
1/2 szklanki cukru
1/2 opakowania przyprawy do pierników
5 dag suszonej żurawiny
3/4 szklanki musu z dyni
1/2 szklanki miodu
1/3  szklanki jogurtu naturalnego
1/4 szklanki oleju
2 jajka
kruszonka:
1/4 szklanki posiekanych orzechów włoskich
1,5 łyżki masła
2 łyżki cukru
1,5 łyżki mąki pszennej
1/2 łyżeczki przyprawy do pierników
wykonanie:
Do miski przesiać mąkę z sodą, szczyptą soli i przyprawą do pierników, wymieszać i dodać cukier.
W drugiej misce wymieszać mus z dyni ( wcześniej upiec kawałek dyni i zmiksować) z olejem, płynnym miodem, jogurtem oraz jajkami, dokładnie wszystko wymieszać.
Do mąki dodać żurawinę i wlać mokre składniki, wymieszać dokładnie tylko przy pomocy łyżki.
Na kruszonkę rozetrzeć palcami masło z cukrem, mąką i przyprawą do pierników, kiedy składniki się połączą dodać orzechy i jeszcze raz zagnieść.
Formę do keksa 30 cm długości wyłożyć papierem do pieczenia i przełożyć do niej całe ciasto, wyrównać i posypać po wierzchu kruszonką.
Piec w temp. 180st 70 minut do suchego patyczka. 


1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody