wtorek, 30 lipca 2019

Duszone żeberka z warzywami

Gorąc taki, że  nawet gotować się człowiekowi nie bardzo chce, ale ile można jeść ziemniaki z kefirem :) Nabyłam więc żeberka i udusiłam w pomidorkach, papryce i cebuli co dało mi bardzo smaczny obiad z mięciutkim mięskiem bez ociekającego tłuszczu. Lenistwo też się pojawiło bo podałam tylko z pieczywem.





























Duszone żeberka z warzywami

2 paski żeberek wieprzowych około 1 kg
2 cebule
1 papryka
1 mała cukinia
2 większe  pomidory
5-6 pieczarek
przyprawy : sól, pieprz ziołowa, 4-5 ziaren ziela angielskiego, 1/2 łyżeczki ziaren kolendry, 1 łyżeczka papryki mielonej słodkiej, 2 łyżeczki przyprawy suszone pomidory z czosnkiem i bazylią
zielona pietruszka
wykonanie:
Żeberka pokroić na mniejsze porcja ( na 1-2 kostki), natrzeć pieprzem ziołowym, solą, rozgniecionym zielem angielskim i kolendrą, cebulę pokroić w piórka,  posypać nią żeberka, odstawić na kilka godzin do lodówki ( u mnie stały całą noc).  Rozgrzać patelnię z grubym dnem i zrumienić na niej mięso ( wcześniej zdjąć cebulę), następnie przełożyć je do drugiego garnka, a na wytopionym tłuszczu podsmażyć cebulę i przełożyć ją do mięsa w miarę możliwości bez zbędnego tłuszczu.  Mięso zalać 2 szklankami ciepłej wody, dodać suszone pomidory oraz mieloną paprykę , oraz około 1/2 łyżeczki soli, przykryć i dusić na małym ogniu do momentu, aż mięso będzie mięciutkie. Pomidory obrać ze skórki, pokroić w kostkę, dodać do mięsa, następnie dołożyć pokrojoną w kostkę paprykę i pieczarki pokrojone w plasterki, dusić już  bez pokrywki 20-25 minut pod koniec duszenia dodać cukinię pokrojona w plasterki lub tak jak ja w paseczki po długości jak makaron. W trakcie duszenia nadmiar płynu wyparuje, a pomidory rozgotują się zagęszczając sos, na koniec doprawić do smaku solą, pieprzem czarnym i niewielka ilością cukru, przed podaniem posypać zielona pietruszką.
Mięso można podać z kasza lub ziemniakami, ale ja podałam tylko z pieczywem i tez było smacznie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody