poniedziałek, 8 lipca 2019

Rolada biszkoptowa z czerwonym agrestem

Mistrzem od rolad to ja nie jestem, coś nie bardzo wychodzi mi ich takie "okrąglutkie" zwijanie i zawsze są bardziej rozjechane :), ale na moje szczęście nie ma to wpływu na smak.             





























 Rolada biszkoptowa z czerwonym  agrestem 

ciasto:
4 jajka
4 łyżki cukru
1 łyżka wody
50 gram mąki pszennej
50 gram mąki ziemniaczanej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
krem:
25 dag serka mascarpone
250 ml śmietany 36 %
2 łyżki cukru pudru
dodatkowo:
1 szklanka dojrzałego czerwonego agrestu
1/2 szklanki naparu z herbaty owocowej 
wykonanie:
Białka jajek ubić na sztywno z dodatkiem szczypty soli i wody, kiedy białka zaczną się pienić dodać po łyżce cukier i ubijać do momentu uzyskania szklistej bezy. Żółtka rozbić i wlewać do ubitej piany mieszając robotem na najmniejszej mocy ( tylko do połączenia). Obie mąki przesiać z proszkiem do pieczenia i delikatnie połączyć z masą jajeczną. Blaszkę z wyposażenia piekarnika wyłożyć na dnie papierem do pieczenia i rozsmarować ciasto. Piec w temp. 180st około 15 minut po upieczeniu wyjąć ciasto na wilgotną ściereczkę, papierem do góry i przykryć drugą wilgotną ściereczką, zostawić do wystudzenia.
krem:
Śmietanę ubić z serkiem mascarpone i cukrem na gładki krem.

Delikatnie zdjąć papier z zimnego ciasta i nasączyć naparem z herbaty ( moja cytrusowa), następnie posmarować kremem zostawiając troszkę do dekoracji. Agrest oczyszczamy z końcówek i posypujemy po rozsmarowanym kremie, delikatnie zwijamy roladę zaczynając od dłuższego boku, wierzch smarujemy pozostałym kremem i dowolnie ozdabiamy. Ciasto odstawiamy do lodówki do całkowitego zastygnięcia. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody