niedziela, 7 lipca 2019

Kurczak z warzywami w sosie śmietanowym

Obiad typowo letni, kurczak niby dostępny jest przez cały rok, ale te warzywa już nie i to czyni to danie takim wyjątkowym.





























Kurczak z warzywami w sosie śmietanowym 


1/2 kg mięsa z podudzi kurczaka bez kości
1/2 szklanki bobu
3 młode marchewki
2 większe różyczki kalafiora
1 cebula
1 pomidor 
1 szklanka bulionu drobiowego
3/4 śmietany 30%
przyprawy
szczypior
wykonanie:
Mięso umyć, osuszyć i podzielić na mniejsze porcje, natrzeć solą oraz czarnym pieprzem. Podudzia mają na sobie niewielkie ilości tłuszczu i dlatego obsmażamy ja na suchej rozgrzanej patelni, kiedy mięso się zarumieni posypujemy pokrojoną w krążki cebulą, plasterkami marchewki, dolewamy bulion ( ja dałam rosół co gotował się w garnku obok).  Kalafior rozdrabniamy na mniejsze różyczki i dodajemy do mięsa w momencie kiedy bulion się zagotuje, dodajemy go troszkę później, aby się nie rozgotował za bardzo, dolewamy śmietanę i dalej gotujemy na małym ogniu do miękkości,
Bób gotujemy osobno z dodatkiem soli i po ugotowaniu obieramy z błonki, następnie dodajemy do sosu, doprawiamy do smaku i jeszcze chwilkę razem gotujemy, sos możemy dodatkowo zagęścić 1 łyżką mąki rozmieszanej w niewielkiej ilości wody.  Na koniec dodajemy pomidora pokrojonego w kostkę, a przed podaniem posypujemy całość drobno posiekanym szczypiorem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody