piątek, 5 lipca 2019

Kolorowy jogurtowiec z truskawkami

Sezon na truskawki powoli dobiega końca, a u mnie coś mało słodkości z nimi było, wszystkie kończyły w koktajlach lub prosto z koszyczka do buzi. Dzisiaj cena 10 zł za kg, a ja nabrałam ochoty na ciasto i oto jest :)





























Kolorowy jogurtowiec z truskawkami 

ciasto:
4 jajka
1 szklanka cukru
3/4 szklanki oleju
3/4 szklanki jogurtu naturalnego  + 2 łyżki
3 szklanki mąki
2 łyżki kakao
2 łyżki soku z cytryny
3 łyżeczki proszku do pieczenia
dodatkowo:
truskawki
cukier puder
wykonanie:
Białka jajek ubić na sztywno z dodatkiem szczypty soli w trakcie ubijania dosypywać cukier. Kiedy piana jest ubita, zmniejszyć obroty robota na najmniejsze i dodać sok cytrynowy oraz rozmieszane żółtka, żółtka dolewamy małym porcjami, następnie dolewamy olej i jogurt, cały czas ucierając.
Mąkę przesiewamy razem z proszkiem do pieczenia, wsypując do masy jajecznej delikatnie wszystko razem ze sobą łączymy ( przy pomocy łyżki). Formę ( 33 cm na 22 cm) wyłożyć papierem do pieczenia na dnie wykładamy 3/4 ciasta i rozciągamy po całej blaszce, pozostałe ciasto mieszamy z 2 łyżkami jogurtu oraz kakao i wykładamy na jasne ciasto, lekko je na nim rozprowadzić. Truskawki w całości układamy na wierzchu ciasta w niewielkich odstępach, lekko je wciskając w ciasto.
Pieczemy w temp.190 st około 40-45 minut, przed podaniem posypujemy cukrem pudrem i ozdabiamy świeżymi owocami.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody