wtorek, 16 lipca 2019

Ciasto czekoladowe z maślanką i śliwkami

Dobra duszyczka podrzuciła mi kosz pysznych śliwek w nieznanym mi gatunku :) , zrobiłam troszkę powideł no i to przepyszne ciasto :) Mocno czekoladowe, wilgotne i bardzo proste w przygotowaniu, a co najważniejsze wygląda jak milion dolarów, no i jak pachnie :) :)





























Ciasto czekoladowe z maślanką i śliwkami 

1 szklanka -250 ml
3/4 szklanki maślanki
3/4 szklanki cukru
2 szklanki mąki pszennej
10 dag masła
20 dag czekolady u mnie mleczna
3 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
dodatkowo:
dowolne śliwki
wykonanie:
Czekoladę połamać na kostki i razem z masłem rozpuścić w garnuszku ustawionym na niewielkim palniku po rozpuszczeniu dolać maślankę i wystudzić.
 Całe jajka ubić do białości z dodatkiem cukru i szczypty soli do ubitych jaj dolać masę czekoladowa i połączyć dokładnie przy pomocy robota ustawionego na mniejsze obroty.
Mąkę przesiać i razem z proszkiem do pieczenia oraz sodą dodać do miski z masą jajeczną, delikatnie ze sobą połączyć przy pomocy łyżki ( mieszamy tylko do połączenia się składników)
Tortownicę około 22 cm średnicy na dnie wyłożyć papierem do pieczenia i przelać całe ciasto.
Śliwki umyć i wyjąc z nich pestki, następnie ułożyć na wierzchu ciasta ( skórka do ciasta), pieczemy w temp. 170 st około 60 minut do suchego patyczka.
Przed podaniem ciasto ozdabiamy cukrem pudrem.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody