piątek, 12 lutego 2021

Ciasto czekoladowe z masą serową

 Takie pyszne ciacho jedliśmy w tym tygodniu do kawy. Jest bardzo słodkie, więc jeden kawałek w zupełności wystarcza by tę ochotę na cukier zaspokoić. Jeżeli ktoś woli mniej słodkie ciasta, ilość cukru w masie spokojnie można trochę zmniejszyć. Ja dodawałam go stopniowo i na bieżąco próbowałam, czy już jest dobre. Oryginalny przepis znalazłam tutaj. Ale ja wprowadziłam do niego małe zmiany takie jak np. dodanie żelatyny do masy, aby się lepiej trzymała.



Składniki:


Ciasto:

6 jajek

250 g cukru

250 ml mleka

250 g mąki pszennej

80 g kakao

20 g proszku do pieczenia

Masa serowa:

500 g sera do serników w wiaderku

300 g śmietanki 30%

2 opakowania cukru waniliowego

1 opakowanie żelatyny fix

2 łyżeczki soku z cytryny

100 ml mleka

250 g cukru

Warstwa czekoladowa:

250 g czekolady deserowej

150 ml śmietanki 30%

50 g masła

Dodatkowo:

kawa rozpuszczalna


Wykonanie:

Ciasto:

Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy mleko. Porcjami przesiewamy mąkę, kakao i proszek do pieczenia i miksujemy na małych obrotach miksera. Ciasto piekłam w rancie o wielkości  ok. 25x30 cm. w 180 st 20 min Studzimy i przekrajamy na 2 blaty. Nasączamy kawą.

Masa serowa:

Ser ucieramy z cukrem waniliowym, sokiem z cytryny i mlekiem. Śmietanką ubijamy. Mieszamy z serem. Żelatynę fix przygotowujemy z przepisem na opakowaniu. Delikatnie studzimy i miksujemy z masą. Dodajemy cukier i krótko miksujemy. Dzielimy na 2 części i jedną połowę wykładamy na 1 blat ciasta. Wkładamy do lodówki na ok 20 min

Warstwa czekoladowa:

Śmietankę podgrzewamy. Ustawiamy na parze wodnej, dodajemy masło i czekoladę. Mieszamy do rozpuszczenia. Delikatnie studzimy i połowę wylewamy na schłodzone ciasto. Wstawiamy do lodówki na 20 min, a następnie wykładamy drugą część masy serowej i przykrywamy drugą częścią ciasta i polewamy resztą czekolady.

Wstawiamy do lodówki na całą noc




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody