niedziela, 26 listopada 2017

Słodko-ostre żeberka

Żeberka to niby same kości i troszkę mięsa, ale ja je lubię i z przyczyn dla mnie mało zrozumianych czasami schab w sklepie jest od nich tańszy. Tak czy tak porcją pysznego mięska ja nigdy nie pogardzę i tak dzisiaj żeberka z dodatkiem miodu i ostrej papryki.


Słodko-ostre żeberka 

1,5 kg żeberek wieprzowych
2  cebule
4 ząbki czosnku
1 łyżeczka kolorowego pieprzu w ziarnach
2 liście laurowe
2 szklanki wody
1/2 szklanki pikantnego keczupu
3 łyżki miodu
1 łyżka magii
1 łyżeczka pieprzu ziołowego
1 łyżeczka soli
1 szczypta płatków chili
2-3 łyżki smalcu
wykonanie:
Żeberka pociąć na mniejsze porcje i dobrze osuszyć z wody przy pomocy ręcznika papierowego. Na patelni rozgrzać smalec i obsmażyć na nim porcje mięsa. Cebulę obrać i pokroić w piórka, następnie rozłożyć ją na dnie naczynia do zapiekania  ja używam zwykłej blaszki do pieczenia, podsmażone mięso  ułożyć na cebuli, posypać czosnkiem pokrojonym w plasterki, ziarnami pieprzu i dołożyć liście laurowe.
Wodę wlać do naczynia, dodać miód, keczup i przyprawy, wymieszać i ja tutaj próbuję zalewę i ewentualnie doprawiam solą lub pieprzem, przygotowaną zalewą zalać mięso i odstawić na kilka godzin do lodówki.
Piec w temp 190 st około 60-70 minut w tym czasie mięso zmięknie, a płyn odparuje tworząc smaczny sos.


2 komentarze:

  1. ale dawno żeberek nie jadłam, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W ten sposób jeszcze nigdy nie robiłam żeberek...
    Tak apetycznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody