piątek, 7 kwietnia 2017

Imbirowe zajączki

Wreszcie się zmobilizowałam i coś słodkiego dzisiaj, małe i urocze ciasteczka w kształcie zajączków.
Zastanawiałam się nad dodaniem świeżo startego imbiru, ale z braku takiego w domu dodałam mielonego z paczki i też wyszło fajnie.





























Imbirowe zajączki 

45 dag mąki tortowej
30 dag masła
15 dag cukru
3 żółtka
szczypta soli
1/2 łyżeczki mielonego imbiru
Wykonanie:
Masło utrzeć z cukrem na krem w trakcie ucierania dodać żółtka jajek, następnie dodać przesiana mąkę, sól i imbir, zagnieść ciasto. Gotowe ciasto owinąć folią i schłodzić najmniej dwie godziny w lodówce, schłodzone ciasto cienko rozwałkować na delikatnie podsypanej mąka stolnicy, gdyby się kruszyło w trakcie wałkowania to należy je zagnieść jeszcze raz wtedy zmięknie, ale nie za długo, aby nie ogrzać ciasta.
Przy pomocy foremki wyciąć ciastka i ułożyć na wyłożonej papierem blaszce, piec w temp.180st około 10-12 minut. Upieczone i wystudzone ciasteczka ozdobić przy pomocy lukru plastycznego i czekolady, ale można też zostawić bez dekoracji bo takie też są urocze.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody