piątek, 16 stycznia 2015

Pszenne bułki

Cudowne, pachnące i chrupiące bułeczki czy jest coś lepszego ?
Przygotowanie takich domowych bułek wcale nie jest trudne i bez problemu możemy je przygotować rodzince np. na kolację, a bułki nawet na drugi dzień są pyszne bo tracą tylko troszkę na chrupkości.      


Pszenne bułki

1 kg mąki pszennej
300 ml mleka
260 ml wody
5 dag drożdży
3 łyżeczki soli
2 łyżki cukru
4 łyżki oleju
wykonanie:
W ciepłej wodzie rozpuścić drożdże, mąkę przesiać i wymieszać z solą oraz cukrem, dodać ciepłe mleko i wodę z drożdżami, wymieszać wszystko dokładnie i dodać olej teraz całość zagnieść i zagniatać gotowe ciasto około 5 minut ( ja robiłam wszystko robotem). Po wyrobieniu ciasto przykryć i odstawić na godzinę do wyrośnięcia.
Wyrośnięte ciasto  wyjąć na posypaną mąką stolnicę i utoczyć wałki z ciasta, następnie pociąć je na porcje i uformować bułeczki.
Blaszkę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia i ułożyć bułki, odstawić do wyrośnięcia po 30 minutach bułki ostrym nożem naciąć po środku,
a po wierzchu posmarować jajkiem.
Piekarnik nagrzać do 200 st i piec około 20 minut. 

 

                                                                                                                                                                                              

2 komentarze:

  1. Ale pachną!!! ;) Normalnie to poczułam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie gorące bułeczki na śniadanie choć mój przepis nieco się różni :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody