poniedziałek, 5 stycznia 2015

Pierogi z mięsem

Chodziły za mną i chodziły takie pierogi z mięsem choć kiedy się za nie zabrałam to przyszło mi do głowy, aby troszkę z nimi pokombinować i wyszły takie pyszne i pachnące choć jak dla mnie troszkę  za pikantne, ale nadzienie doprawiała moja nastolatka, a ona lubi ostro zjeść :)


Pierogi z mięsem

ciasto:
2 szklanki mąki pszennej
4 łyżki oliwy
szczypta soli
1 jajko
Nadzienie:
50 dag mięsa mielonego wieprzowego
1 cebula
1 marchew
1/2 pietruszki
1/4 selera
1/2 szklanki sosu pomidorowego
2 łyżki oliwy
3 łyżki zielonego groszku z puszki
przyprawy
wykonanie:
Mąkę przesiać na stolnicę, dodać sól, jajko, olej i dolewając ciepłej wody zagnieść elastyczne ciasto pierogowe, odstawić na kilka minut, aby odpoczęło.

Marchew, seler i pietruszkę pokroić w większą kostkę, a cebulę w drobniejszą na patelni rozgrzać olej i podsmażyć na nim warzywa do warzyw dodać mięso mielone, dokładnie wymieszać i dolać sos pomidorowy, przykryć i dusić na małym ogniu kilka minut.
Do mięsa dodać 1 łyżeczkę jarzynki, 1 łyżeczkę suszonej bazylii, 1 łyżeczkę pieprzu ziołowego, 1 łyżeczke mielonej słodkiej papryki i szczyptę chili, wszystko dokładnie mieszamy i na koniec dodajemy odsączony z zalewy groszek, mieszamy.

Ciasto cienko rozwałkować i szklanka wyciąć krążki na każdym nałożyć porcje nadzienia i zlepić pierogi, następnie ugotować je w sporej ilości osolonego wrzątku podawać polane stopionym masełkiem.








3 komentarze:

  1. Świetny pomysł z tymi warzywami. Zazwyczaj w środku jest samo mięcho i jak dla mnie, jest za ciężko. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię pierogi :)
    Nominowałam Cię, jeśli masz ochotę zerknij do mnie - http://doodorka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję za nominację, ale przepraszam nie mam ostatnio nastroju na takie zabawy

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody