środa, 21 stycznia 2015

Faworki wyborne

W tym karnawale jeszcze nie było u mnie nic z typowo karnawałowych słodkości więc dzisiaj szybko to nadrabiam bardzo pysznymi faworkami.


Faworki wyborne

2,5 szklanki mąki pszennej
2 łyżki cukru
7 żółtek
5 łyżek gęstej śmietany
1  łyżka spirytusu
dodatkowo:
smalec około 60 dag
cukier puder
wykonanie:
Mąkę przesiać i wymieszać z cukrem dodać do nie szczyptę soli oraz żółtka jajek oraz śmietanę i alkohol, szybko zagnieść gładkie ciasto które dobrze potem wybić np. wałkiem i schłodzić około 2 godzin w lodówce.
Stolnicę podsypać mąką i rozwałkować schłodzone ciasto na bardzo cienki placek im ciasto jest cieńsze tym potem będą bardziej chrupiące nasze faworki, rozwałkowane ciasto pociąć na prostokąty w każdym zrobić na środku nacięcie przez które przeciągnąć jeden koniec ciasta formując faworki.
Na patelni rozgrzać dobrze smalec i smażyć faworki z dwóch stron na złoty kolor po usmażeniu przełożyć na ręcznik papierowy, aby odsączyć z nadmiaru tłuszczu. Po odsączeniu z tłuszczu przełożyć faworki na talerz i posypać sporą ilością cukru pudru.




2 komentarze:

  1. Ale mi narobiłaś smaka;))) ja w sobotę planuję zrobić faworki:)) Ale patrząc na Twoje to nie wiem czy wytrzymam do soboty :))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody