środa, 29 maja 2013

Kołduny w rosole

Od kiedy zobaczyłam konkurs z Maggi w roli głównej to cały czas o nim myślałam i nic poza rosołem i krupnikiem których nie wyobrażam sobie bez kropelki maggi nie przychodziło mi do głowy. Wczoraj przeglądając zdjęcia przypomniała mi się babcia i zrobiłam danie które u niej często gościło. Zapewniam wszystkich, że te kołduny bez dodatku  maggi już tak pysznie nie smakują.
Kołduny ponoć mają być z baraniny, ale moje też były pyszne.

Kołduny w rosole

Ciasto:
30 dag mąki pszennej
1 jajko
woda
sól
Farsz:
30 dag mięsa mielonego mieszanego
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka majeranku
1 łyżeczka  maggi
sól
pieprz
3 łyżki wody

Wykonanie:
Z mąki, jajka, szczypty soli i odpowiedniej ilości wody zagnieść ciasto pierogowe i następnie cienko je rozwałkować, wyciąć z niego krążki ciasta.
Farsz:
Mięso mielone wymieszać z przeciśniętym czosnkiem, maggi, wodą, majerankiem i doprawić solą oraz pieprzem.

Z przygotowanego ciasta i farszu ulepić małe pierożki, następnie je ugotować w osolonej wodzie.

Rosół ugotować tradycyjnie jak zawsze gotujemy, oczywiście ma być doprawiony maggi.

Kołduny podawać gorące zalane również gorącym rosołem ja posypałam całość koperkiem jak moja babcia, ale natka pietruszki też jest dobra.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody