czwartek, 9 maja 2013

Kruchy przekładaniec

Kolejne ciasto z odkopanego przepisu, takie ciasto pamiętam z domu babci, bywało ono tam przy okazji uroczystości rodzinnych, ja zrobiłam go z okazji zwykłego dnia. Przyznam szczerze, że jak byłam dzieckiem to wydawało mi się ono mistrzostwem świata, teraz mi po prostu smakowało choć najlepsze było po dwóch dniach kiedy zmiękło.

Kruchy przekładaniec

Ciasto: 
1/2 kg mąki pszennej 
25 dag margaryny 
3 jajka 
1/2 łyżki amoniaku 
1/2 opakowania małego proszku do pieczenia 
1 szklanka cukru 
2 łyżki śmietany 
Krem: 
1 budyń śmietankowy 
20 dag masła 
1,5 szklanki mleka 
2 łyżki cukru pudru 
Dodatkowo: 
10 dag polewy czekoladowej 
dżem wiśniowy 


Wykonanie:
 Margarynę posiekać z cukrem, dodać do niej przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem i amoniakiem oraz jajka i śmietanę, szybko zagnieść kruche ciasto i schłodzić w lodówce.
 Schłodzone ciasto podzielić na trzy części, rozwałkować i upiec osobno jednakowe placki.
Krem:
 Budyń ugotować i wystudzić, następnie utrzeć masło z cukrem w trakcie ucierania dodawać porcjami zimny budyń.

Upieczone i wystudzone placki przełożyć kremem oraz dżemem, wierzch polać polewą czekoladową i odstawić do zastygnięcia i zmięknięcia.



4 komentarze:

  1. Pysznie ;) Uwielbiam wszelkie przekładańce ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez lubię, a to ciasto darzę wyjatkowym sentymentem :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody