czwartek, 2 maja 2013

Drożdżowe z owocami

Po wczorajszych ciasteczkach zostały okruszki więc dzisiaj drożdżowe z owocami, dokładnie z węgierkami ze słoika które są bardzo smaczne i szkoda je wywalać, a do ciasta pasują  idealne. Drożdżowe ciasto to jedno z moich ulubionych i po wyjęciu z piekarnika trudno mnie powstrzymać od skubnięcia choć kawałeczka :)

Drożdżowe z owocami

Ciasto:
2 dag drożdży
1/2 szklanki cukru + 1 łyżka
30 dag mąki pszennej + 1 łyżka
200 ml mleka
1 jajko
6 dag margaryny
Kruszonka:
6 dag masła
3 dag cukru
6 dag mąki
Dodatkowo:
śliwki węgierki z kompotu
2 jabłka
Wykonanie:
Mleko podgrzać i rozmieszać w nim drożdże, dodać do nich po 1 łyżce mąki i cukru, następnie odstawić do podrośnięcia.
Margarynę rozpuścić i przestudzić.


Mąkę przesiać i wymieszać z cukrem, dodać jajko, drożdże oraz przestudzony tłuszcz, zagnieść ciasto i odstawić do wyrośnięcia po wyrośnięciu ciasto jeszcze raz zagnieść i rozciągnąć na blaszce (33 cm na 23 cm), ułożyć śliwki i pomiędzy nimi cząstki jabłek po wierzchu posypać kruszonka i jeszcze raz odstawić do wyrośnięcia.
Piec w temp. 180st około 40 min.

Kruszonka:
Masło, cukier i mąkę rozcierać palcami do momentu uzyskania kruszonki




2 komentarze:

  1. mam taki sam garnuszek, tyle że czerwony!
    uwielbiam takie domowe, drożdżowe ciasto. najlepiej jeszcze, kiedy jest cieplutkie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też najbardziej lubię ciepłe i to te wszystkie boki dotykające blaszki :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody