wtorek, 21 maja 2013

Razowa zapiekanka

Przyszło mi coś takiego do głowy wiec zrobiłam, zdania co do tego były podzielone dla mnie to była zapiekanka dla Hani pizza i jadła nawet polane keczupem.
 W planie miałam to posypać jakimś kozim lub owczym serem, ale niestety w najbliższym sklepie tylko standard :( , podsumowując wyszło smacznie :)

Razowa zapiekanka  


Ciasto: 
25 dag mąki pszennej razowej 
1/2 szklanki ciepłej wody 
2.5 dag drożdży 
3 łyżki oleju aromatyzowanego czosnkiem, pomidorami i bazylią 
1/4 łyżeczki soli 
1 szczypta cukru 
1 szczypta chili 
Dodatkowo: 
3 ziemniaki ugotowane w mundurkach 
10 dag białego sera 
3-4 suszone pomidory 
kilka listków świeżej bazylii 
sól morska 
kolorowy pieprz 
aromatyzowany olej 

Wykonanie:
 Drożdże rozpuścić w ciepłej wodzie, mąkę wymieszać na sucho z pozostałymi przyprawami, dodać olej i drożdże, zagnieść ciasto i odstawić do wyrośnięcia.
 Po wyrośnięciu ciasto rozwałkować na grubość 1 cm i po wierzchu posmarować olejem.
Ziemniaki obrać pokroić w grube plastry i dość obficie posypać solą morską, następnie ułożyć na rozwałkowany placku, posypać pomidorami pociętymi w paseczki i pokruszonym serem oraz listkami bazylii.
 Po wierzchu wszystko posypać mielonym kolorowym pieprzem oraz solą.
 Piec w temp. 200 st około 15 min.
 Moje dzieci polewały to keczupem mi smakowało z dodatkiem sałatki z pomidorów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody