czwartek, 31 maja 2012

Ryżowe babeczki z rabarbarem

Został mi ryż z obiadu i to nawet sporo, zawsze w takiej sytuacji robię placuszki, ale wczoraj postanowiłam zrobić coś innego i przy okazji wykorzystać  rabarbar. Zrobiłam takie babeczki wyszły pyszne, mięciutkie i puchate, a do tego z wyczuwalnym chrupkim ryżem, a kwaskowatość rabarbaru dodawała im dodatkowego uroku, moim dziewczynom bardzo smakowały i to zostało zabrały dzisiaj do szkoły.


Ryżowe babeczki                                                             

Ciasto:
4 jajka 
3/4 szklanki cukru 
1/2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 szklanki ugotowanego i zimnego ryżu 
Dodatkowo:
4 duże laski rabarbaru 
1 szklanka cukru
Wykonanie:
Ciasto; 
 Białka jajek ubić na sztywno z 4 łyżkami zimnej wody i szczyptą soli do piany z białek dodać cukier i jeszcze chwilkę ubijać. Białą i szklistą bezę ostrożnie połączyć z żółtkami jajek, przesianą mąką wymieszaną z proszkiem do pieczenia i na koniec z ugotowanym ryżem, delikatnie wymieszać. 
Foremki do babeczek napełnić ciastem (metalowe trzeba wcześniej wysmarować tłuszczem i wysypać np. bułką tartą )i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180st piec 35 min.
 Mus rabarbarowy:
 Rabarbar obrać i pokroić na plasterki, wymieszać z cukrem i odstawić do puszczenia soku, następnie przełożyć na patelnię, dodać szczyptę soli i rozgotować gdyby zaczynało się nam przypalać podlać małą ilością wody.
 Babeczki po upieczeniu podawać polane musem rabarbarowym.







8 komentarzy:

  1. No nie!! następny przepis pyszności z rabarbarem a ja jak do tej pory to tylko kompot z rabarbarowy robiłem. Dzięki za przepis na babeczki - mam jednak pytanie. Czy jest w takim razie możliwość aby zrobić powidła rabarbarowe aby go wykorzystać zimową porą. Pytam bo jeszcze nic takiego nie robiłem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że jest choć ja jeszcze nie robiłam bo wolę zamrozić, ale fajny przepis widziałam jeśli się nie mylę u Dorotki na "Moje małe czarowanie" Co do mrożonego to zimą ugotujesz kompot i upieczesz ciasto, a nawet usmażysz racuchy :)

      Usuń
    2. Będę musiał spróbować zrobić z nich powidła bo w tym roku rabarbar obrodziła jak nigdy do tej pory. Za małą mam zamrażarkę bo zawsze go mroziłem :)

      Usuń
    3. To podrzuć troszkę bo u mnie na działce zostały wspomnienia:)

      Usuń
    4. Jakby co jestem do usług :)

      Usuń
    5. Będę pamiętać :), ale masz szczęście, że jesteś daleko bo inaczej już bym pukała do drzwi:)

      Usuń
    6. Internet na szczęście nas wszystkich przybliża :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody