sobota, 26 maja 2012

Słodkie bułki z rabarbarem

O swojej słabości do rabarbaru już wspominałam dlatego nie będę jeszcze raz tego mówić, ale co tam Kocham rabarbar! :) i choć słyszałam, że zbyt duże ilości są szkodliwe dla organizmu to myślę, że takie bułeczki nikomu nie zaszkodzą, a wręcz pomogą :) ja je uwielbiam i moje dzieci też, jestem też pewna, że jak ktoś je spróbuje to zapała do nich miłością :)

Słodkie bułki z rabarbarem 1                                                                  

Ciasto: 
1/2 kg mąki
150 ml mleka
100 ml śmietanki 30% 
5 dag drożdży 
1/2 szklanki mąki 
2 żółtka
1 jajko
7 dag stopionego masła
skórka starta z 1 pomarańczy
Nadzienie:

2-3 laski rabarbaru
4 łyżki cukru
truskawki
dżem z truskawek
kandyzowana skórka pomarańczowa
Wykonanie:
Rabarbar pociąć na 2 cm kawałeczki i wymieszać z cukrem, następnie odstawić do momentu puszczenia soku.
 Drożdże rozmieszać w ciepłym mleku. dodać do nich po 1 łyżce cukru i mąki, wymieszać i odstawić do wyrośnięcia rozczynu. Mąkę przesiać i wymieszać z cukrem, dodać żółtka i jajko oraz ciepłą śmietankę razem z wyrośniętym rozczynem, wymieszać i na koniec dodać płynny tłuszcz i startą skórkę z pomarańczy, wyrobić gładkie ciasto, odstawić do wyrośnięcia na minimum 3 godz. 
Wyrośnięte ciasto rozciągnąć na podsypanej mąką stolnicy, pociąć na kwadraty (mi wyszło 12 szt), posmarować je dżemem truskawkowym, ułożyć na nim porcję rabarbaru ( wcześniej odlać z niego sok), dodać truskawki pokrojone w ćwiartki i posypać skórką.
 Zlepić rogi ciasto na środku. Bułki ułożyć na wysmarowanej blaszce, posmarować pozostałym białkiem i jeszcze raz odstawić do wyrośnięcia.
 Piec w temp. 180st około 25min. 
Ja swoje przed pieczeniem posypałam kruszonką.































Słodkie bułki z rabarbarem 2


Ciasto:
1/2 kg mąki
1/2 szklanki cukru
1 cukier waniliowy 
1 jajko 
1/4 kostki margaryny 
1 szklanka mleka
5 dag drożdży 
szczypta soli 
Nadzienie: 
1/2 kg rabarbaru 
20 dag truskawek ja dałam mrożone
1 kisiel truskawkowy
szczypta soli 
cukier 
Dodatkowo:
kruszonka lub tylko cukier puder
1 jajko
Wykonanie:
Ciasto: 
Drożdże razem z 1 łyżką cukru i 1 łyżką mąki rozetrzeć w ciepłym mleku i odstawić do wyrośnięcia rozczynu w ciepłym miejscu. Miękką margarynę utrzeć z pozostałym cukrem i cukrem waniliowym do kremu dodać jajko i jeszcze razem chwilkę ucierać, następnie dodać przesianą mąkę i wyrośnięty rozczyn, zagnieść gładkie ciasto i odstawić pod przykryciem do wyrośnięcia. 
Nadzienie:
 Rabarbar obrać z błonek i pokroić w plasterki,dodać szczyptę soli i cukier według własnego smaku, aby nie było za kwaśne, ani za słodkie, całość zagotować i dosłownie chwilkę potrzymać na palniku do gorącego wsypać kisiel i wymieszać jak kisiel się połączy z sokiem dodać truskawki.


 Wyrośnięte ciasto delikatnie rozciągnąć na stolnicy podsypanej mąką i wyciąć większe krążki ( ja robię to dużym kubkiem), dnem szklanki w krążkach zrobić wgłębienie(szklankę maczać w mące), przygotowane bułki ułożyć na wysmarowanej blaszce, posmarować rozmąconym jajkiem, a wgłębienie napełnić nadzieniem.
 Piec około 20-25 min w gorącym piekarniku u mnie temp. dochodzi do 180 st, ale trzeba pilnować bo jak mamy cieńsze lub mniejsze bułki to mogą się nam przypalić lub za bardzo zrumienić. Przed pieczeniem bułki można posypać kruszonką lub po upieczeniu tylko cukrem pudrem .
































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody