środa, 2 maja 2012

Drożdżowe ciasto z rabarbarem

Mąż dostarczył z działki do domu pierwszy w tym roku rabarbar i pierwsza myśl ciasto drożdżowe które uwielbiam. Ten przepis na ciasto jest jednym z tych które goszczą u mnie co jakiś czas w sezonie owocowym i tylko owoce się zmieniają. Uwielbiam je za prostotę w przygotowaniu i smak po upieczeniu bo jest pyszne takie pulchniutkie i pachnące, nawet na drugi dzień jest świeżutkie.


Drożdżowe ciasto z rabarbarem

Ciasto: 
1/2 kostki margaryny 
2 łyżki oleju 
3 szklanki mąki
3/4 szklanki mleka1/2 szklanki cukru
1 cukier waniliowy

5 dag drożdży
3 jajka 
Dodatkowo:
rabarbar 
cukier 
kruszonka
Wykonanie:
Rabarbar obrać z błonek i pokroić na mniejsze kawałeczki, zasypać go cukrem(na około 1 kg rabarbaru ja daję 2 łyżki cukru) i odstawić na kilka minut.

 Margarynę rozpuścić i wymieszać z olejem. W ciepłym mleku rozmieszać drożdże, dodać do nich cukier, przesianą mąkę, 3 żółtka i 2 białka jajek oraz zimny tłuszcz. Ciasto wyrabiać łyżką (jest luźne)starając się wtłoczyć w nie dużo powietrza. Wyrobione ciasto odstawić do wyrośnięcia.
Wyrośniętym ciastem wyłożyć dno formy, posmarować je trzecim białkiem i posypać rabarbarem oraz kruszonką.
Na kruszonkę każdy ma swój przepis dlatego go tutaj nie podaję gdyż tą akurat robiłam na "oko".
 Ciasto jeszcze raz odstawić do wyrośnięcia.
 Piec w temp. powyżej 180st około 35-40 min.









2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody