wtorek, 25 sierpnia 2020

Ciasto drożdżowe z kawałkami czekolady i owsianą kruszonką

 Ciepłe ciasto drożdżowe z dużą ilością kruszonki i nic więcej do szczęścia nie jest mi potrzebne. Dzisiaj przygotowałam wersję z kawałkami czekolady i pysznymi śliwkami. Posiłkowałam się tym przepisem


Składniki:


38 g drożdży

1/2 szkl ciepłego mleka

525 g mąki pszennej

szczypta soli

4 duże jajka 

150 g miękkiego masła

150 g ciemnej czekolady

dowolne owoce ( u mnie śliwki)

kruszonka:

150 g zimnego masła

8 łyżek cukru

1 szkl mąki pszennej

1/2 szkl mąki owsianej

1/2 szkl płatków owsianych

Wykonanie:

Drożdże rozpuszczamy w mleku z odrobiną cukru. Odstawiamy na ok. 10 min. Po tym czasie dodajemy do reszty składników oprócz czekolady i dokładnie wyrabiamy ciasto. Odstawiamy do wyrośnięcia na ok. 1 godz. Następnie dodajemy pokrojoną czekoladę i mieszamy. Układamy w blaszcze 33x23 cm. Wciskamy owoce i posypujemy kruszonką. Odstawiamy na kolejną godzinę. Pieczemy w 180 st ok 25-30 min.

Kruszonka:

Wszystkie składniki łączymy ze sobą, do powstania kruszonki



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody