niedziela, 4 marca 2018

Babka chałwowa

Sama nie pamiętam kiedy ostatni raz brałam udział w jakimś wspólnym pieczeniu, temat tego wydarzenia zbiegł się idealnie z moimi myślami na ten tydzień i dlatego postanowiłam i ja coś upiec z dziewczynami. Uczciwie też się przyznam, że czasami bardzo mi brakuje tych wspólnych akcji, ale co zrobić na brak czasu :)





























Chałwowa babka
225 gram mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
10 dag cukru
250 gram chałwy z bakaliami
4 jajka
dodatkowo:
10 dag białej czekolady
5 dag chałwy z bakaliami
2 łyżki mleka
wykonanie:
Jajka ubić  z cukrem do białości, następnie zmniejszyć obroty miksera i dodawać porcjami pokruszoną chałwę na zmianę z przesiana mąką i wymieszaną  z proszkiem do pieczenia. kiedy ciasto jest wymieszana to na koniec dodać olej i przelać do wysmarowanej i wysypanej formy z kominkiem około 20 cm średnicy ( moja jest troszkę za duża).
Piec w temp. 170 st około 45-50 minut do suchego patyczka.
Upieczona i wystudzona babkę delikatnie wyjąć z formy. Czekoladę rozpuścić z dodatkiem mleka i pokruszyć do niej chałwę, dokładnie wymieszać i polać zimna babkę, odstawić do zastygnięcia.

Babeczki były też tutaj :) 
oraz : Dorota Legec, Dorota Lapacz

8 komentarzy:

  1. chałwowa, mmmniam, mój ulubiony smak! Musi być pyszna. Dzięki za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna babeczka w moich ulubionych smakach. Dziękuję za wspólną zabawę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam mazurek chałowy ale babki nie, ciekawa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pyszności, uwielbiam chałwę, to musi być pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam chałwę w cieście - pyszota! :) Dzięki za udział we wspólnej akcji i zapraszam również za tydzień :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U Iwonki też czuć już święta...Piękna babeczka..dzięki za wspólne pieczenie..

    OdpowiedzUsuń
  7. Iwonka, ja też byłam :-) Dzięki za wspólną akcję, dzięki której mamy teraz pod ręką tyle przepisów na babki:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszna babka :D Dziękuję za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody