środa, 29 października 2014

Rozgrzewający kapuśniak

Dzisiaj przywitał mnie zimny i mroźny ranek więc trzeba było coś rozgrzewającego przygotować i najlepiej, aby nie było przy tym zbyt dużo pracy. Na dnie szafki leżał sobie szybkowar więc go przeprosiłam i odkurzyłam :), a potem przygotowałam proste, ale bardzo sycące danie. Tak do końca nie jest to kapuśniak, a bardziej takie gęste danie jednogarnkowe z kapustą. Ja przygotowałam wszystko w szybkowarze, ale zwykły garnek idealnie się też do tego nadaje.


Rozgrzewający kapuśniak 

60 dag mięsa z łopatki
50 dag ziemniaków
2 marchewki
1 cebula
kawałek pora
1/4 małej główki białej kapusty
2 łyżki oleju
1 łyżka przecieru pomiodorowego
Wykonanie:
Mięso umyć, osuszyć i pokroić w niewielką kostkę, posypać solą i pieprzem do garnka wlać olej i podsmażyć na nim mięso, kiedy mięso się lekko  zrumieni zmniejszyć płomień i dodać cebulę pokrojoną w kostkę oraz marchew pokrojoną w plasterki, cały czas mieszając smażyć około 5 minut. Ziemniaki obrać pokroić w kostkę, por i kapustę pokroić w paseczki. Do garnka z mięsem dodać 1 listek laurowy, 1/2 łyżeczki ziaren kolorowego pieprzu, 1 łyżeczkę mielonej słodkiej papryki, do garnka wrzucić ziemniaki, por i kapustę, dolać 3 szklanki gorącej wody i nie mieszając przykryć garnek pokrywą szybkowarową
i gotować całość 5 minut od momentu kiedy wyskoczy zawór bezpieczeństwa. Po zdjęciu pokrywy do potrawy dodać przecier pomidorowy i doprawić.
Podawać posypane zieloną pietruszką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody