wtorek, 14 października 2014

Papryka w miodzie

To już ostatni zaległy przepis, teraz trzeba zakasać rękawy i przygotować coś pysznego, a przepis na tak przygotowywaną paprykę jest u mnie od wielu lat i jest to jedna z lepszych papryk zapakowanych do słoika jaką ja miałam okazję zrobić. Papryka z tego przepisu jest przepyszna.


Papryka w miodzie

5 kg papryki
zalewa:
2 szklanki wody
2 szklanki cukru
2 szklanki oleju
4 łyżki soli
5 łyżek miodu
wykonanie:
Paprykę umyć i oczyścić z gniazd nasiennych, następnie pokroić na mniejsze kawałki. W dużym garnku zagotować wszystkie składniki zalewy i do wrzącej zalewy wrzucić pokrojoną paprykę, pomieszać i zostawić paprykę tylko na kilka minut do momentu jej zaparzenia. Paprykę układać ciasno w słoikach i zalać gorącą zalewą, słoiki dokładnie zakręcić.
Zakręcone słoiki wstawić do garnka z gotującą się woda i gotować do 3 minut od momentu zawrzenia wody, następnie wyjąć z wody i po wystudzeniu przestawić w chłodne miejsce.


5 komentarzy:

  1. Pyszny sposób na paprykę, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No to mnie zaciekawiłaś, nigdy nie jadłam papryki w miodzie :-) Muszę koniecznie spróbować przygotować taka papryczkę :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj bo jest pyszna taka z lekką nutką kwaśności i słodyczy, a przy tym chrupie pod zębami bo nie ma nic gorszego jak rozwalająca się papryka.

      Usuń
  3. Ciekawe czy na smaku by straciła ta papryka gdyby ominąć olej z zalewy? Nie znoszę przetworów z olejem, a poza nim cały przepis zapowiada pyszny dodatek do obiadu czy kanapek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co moim zdaniem straci na smaku, ale zawsze można zrobić bez oleju tak na próbę

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody