poniedziałek, 27 października 2014

Puszysty serniczek

Nie będę opisywać jak powstał ten sernik, ale moja córcia miała przy tym niezły ubaw, a serniczek wyszedł przepyszny taki puszysty i pachnący.



Puszysty serniczek

ciasto:
12 dag masła
10 dag cukru
1 jajko
25 dag mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
masa serowa:
25 dag margaryny
1 kg sera w wiaderku
2 szklanki cukru
10 jajek
1 laska wanilii
2 łyżki mąki ziemniaczanej
wykonanie:
Zimne masło utrzeć szybko z cukrem i jajkiem dodać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i szybko zagnieść ciasto które trzeba schłodzić w lodówce.
Masa serowa:
Margarynę utrzeć z cukrem na gładki krem, następnie dodając na zmianę ser i żółtka jajek oraz na koniec mąkę ziemniaczaną do  gładkiej masy serowej dodać nasiona z laski wanilii i ubitą pianę z białek, delikatnie wymieszać.

Formę do pieczenia ( 33 cm na 22 cm, ale może też być troszkę większa)wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą, następnie na dnie wykładamy schłodzone ciasto i wylewamy masę serową.
Piekarnik nagrzać do 170 st i piec ciasto około 1 godziny po upieczeniu sernik studzić w uchylonym piekarniku.

Sernik po upieczeniu ma przyjemnie złoty kolor i nie wymaga dodatkowej ozdoby, ale ja swój po wierzchu posypałam sporą ilością orzechów włoskich wcześniej usmażonych w miodzie i sypałam je na ciasto jeszcze ciepłe przez co przykleiły się do sera tworząc coś w rodzaju orzechowej polewy.



4 komentarze:

  1. Pyszności. Serniczek rewelacyjny, zabieram sobie duży kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Serniki są rewelacyjne, jak widać ten przedstawiony na zdjęciu musi być pyszny;)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Krótko mówiąc wpraszam się na kawałek:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm, wygląda niesamowicie kusząco :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody