środa, 8 października 2014

Buchty

Przepis troszkę zaległy, ale wreszcie doczekał się swojej publikacji na blogu.
Buchty to bułeczki które najlepiej smakują nadziane marmoladą lub powidłami ja nadziałam je śliwkami i też były pyszne :)


Buchty

1/2 kg mąki pszennej
5 dag drożdży
5 łyżek cukru
1 szklanka mleka
5 dag stopionego masła
2 jajka
dodatkowo;
śliwki węgierki
stopione masło
wykonanie:
Make przesiać do miski i dodać do niej pokruszone drożdże oraz cukier zalać ciepłym mlekiem i odstawić w ciepłe miejsce na około 15 minut. Kiedy drożdże podrosną dodać ubite jajka i zagnieść ciasto pod koniec dodać rozpuszczone masło i po dokładnym wyrobieniu odstawić do wyrośniecia.
Stolnicę podsypać mąką i wyłożyć na nią wyrośnięte ciasto, następnie lekko je rozciągnąć i szklanką wyciąć krążki z ciasta na każdym ułożyć śliwkę z której wcześniej trzeba wyjąć pestki, zlepić bułeczki. Formę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia i ułożyć na niej zlepione bułeczki po wierzchu posmarować dodatkowym stopionym masłem i odstawić na kolejne kilkanaście minut, aby bułki podrosły.
Piec w temp. 180st około 25 minut po upieczeniu można dodatkowo posypać cukrem pudrem.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody