wtorek, 18 marca 2014

Kruche ciasto z jabłkami

Ostatnio kupiłam mało smaczne jabłka i nawet mi nie smakowały więc postanowiłam wsadzić je w ciasto, aby wybawić rodzinę od kłopotu i  kupić nowe, pyszne jabłuszka.


Kruche ciasto z jabłkami

5 jajek
5 łyżek cukru
25 dag margaryny
2 łyżki smalcu
1 mały proszek do pieczenia taki na 1/2 kg mąki
1/2 kg mąki
Dodatkowo:
3/4 szklanki cukru
1 kg jabłek
1 łyżeczka soku z cytryny
4 łyżki mielonych migdałów
1 budyń śmietankowy
3 łyżki marmolady wieloowocowej
Wykonanie:
Margarynę utrzeć z cukrem i smalcem do utartej masy dodać żółtka jajek i przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i zagnieść gładkie ciasto które schłodzić około 1 godziny w lodówce.

Jabłka obrać i zetrzeć na tarce z grubymi oczkami po starciu wymieszać z sokiem cytrynowym i 2 łyżkami cukru odjętymi z 3/4 szklanki oraz 2 łyżkami mielonych migdałów.

Białka z jajek ubić na sztywno z pozostałym cukrem, ubijać do momentu kiedy białka będą bardzo ładnie ubite i szkliste, następnie delikatnie wymieszać z migdałami i proszkiem budyniowym.

3/4 schłodzonego ciasta wyłożyć na dnie  wysmarowanej tłuszczem formy (22cm na 33 cm) na cieście rozsmarować cała marmoladę na niej jabłka i cała masę z ubitych białek po wierzchu posypać porwanymi kawałeczkami z pozostałego ciasta.
Piec w temp. 180st około 35-40 minut.

Po upieczeniu można ciasto ozdobnie polać polewą czekoladową, ale nie jest to konieczne ja polałam bo została mi z przygotowań innego ciasta.



Akcja Szarlotki

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody