poniedziałek, 31 marca 2014

Babka z karmelem

Ta babka to moja pierwsza w tym roku babeczka upieczona przed zbliżającymi się świętami, babka wyszła pyszna choć jak to z babkami u mnie bywa jest troszkę za mała jak na moją rodzinę.


Babka z karmelem

25 dag cukru
100 ml mleka
6 jajek
18 dag margaryny
2 łyżki kakao
40 dag mąki pszennej
3 łyżki posiekanych orzechów włoskich
1/2 małego opakowania proszku do pieczenia
Wykonanie:
W malutkim rondelku stopić 5 dag cukru i lekko zrumienić, następnie dodać mleko i zagotować mieszając do rozpuszczenia się cukru który w momencie zetknięcia się z mlekiem stwardnieje, wystudzić.
Margarynę utrzeć z pozostałym cukrem w trakcie ucierania dodać 3 jajka i 3 żółtka, następnie małymi porcjami dodać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia.
Ciasto podzielić na pół do jednej części dodać mleko z karmelem i połowę ubitej piany z 3 białek, dokładnie wymieszać do drugiej części ciasta dodać kakao i wymieszać,  następnie dodać pozostałą pianę z białek i orzechy, wymieszać.
Ciastem wypełnić formę do babki, przemieszać widelcem i piec w temp. 175 st około 70 minut po upieczeniu i wystudzeniu przed podaniem posypać sporą ilością cukru pudru.



Wielkanocne Smaki - edycja IV

2 komentarze:

  1. Mam ochotę zrobić taką babeczkę, zwłaszcza że dwa dni temu kupiłam foremkę silikonową właśnie do babki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy

Wszystkie teksty i zdjęcia są mojego autorstwa i proszę ich nie kopiować bez mojej zgody